Δυναμομέτρηση Αυτοκινήτων
Η λογική της δυναμομέτρησης είναι η προσομοίωση των πραγματικών συνθηκών δρόμου και ο έλεγχος της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου σε αυτές, δηλαδή μέτρηση της ιπποδύναμης, μέγιστης ροπής και ανάλυση όλων των μεταβολών. Μπορεί λοιπόν να γίνει επαναπρογραμματισμός εγκεφάλου και βελτίωσή του σε real time συνθήκες.
Χαρακτηριστικά του δυναμό μας
TECHNICAL SPECIFICATIONS | DF4FSHLS |
DIMENSIONS | |
Dyno dimension (mm) | 3190x4120x400 |
Roller width (mm) | 650 |
Distance between rollers (mm) | 550 |
Roler diameter (mm)
|
328 |
Carriageway (mm) | 850-2.100 |
Wheelbase (mm) | 2.000-3.040 |
Lifting and blocking | πνευματικό |
Weight (kg) | 2.450 |
PERFORMANCE | |
Max speed (km/h) | 300 |
Max power at wheel (kW) per axle | 400 |
Max theoretical torque at wheel per axle (kgm) | 160 |
max tractive force (kN) | 15 |
Max revolution (giri/min) | 5.000 |
Max weight per axle (kg) | 2.500 |
Wheel dimension (inches) | 13-23 |
Axle link
|
Υδραυλικά |
DATA MANAGEMENT | |
Roller rev. measurement (RPM/min) | 20.000 (encoder) |
Power measurement (N) | 5.000 strain gauge |
Brake management (vcc) | 192V PWM 8bit |
Exhaust gas temperature (K) | 1.000 |
Oil temperature (°C) / H2O (°C) | 0 - 150 |
Boost pressure sensor (bar) | -1.00 + 3.00 |
Oxygen sensor (AFR-λ-Custom) | Ναι |